Blog firmowy

Inny sposób na promocję firmy w internecie.

Stwórz swojego firmowego bloga i na bieżąco informuj o aktualnościach w swojej działalności.

Blogi są coraz popularniejszą formą przekazu

W ostatnich latach obserwujemy w internecie znaczny wzrost popularności blogów, czyli stron internetowych przeznaczonych dla publicystyki. Blogi dają autorom nie tylko możliwość prezentacji swoich osobistych refleksji, przekonań czy artystycznej twórczości, ale umożliwiają również wejście w interakcję z czytelnikami i nierzadko stają się centrum jakiejś internetowej grupki osób dzielących z autorem jego sposób patrzenia na świat. Niektóre blogi zyskują sobie bardzo dużą popularność i odnotowują tysiące wejść dziennie. W internetowym marketingu nie można przejść obojętnie obok tak popularnej formy przekazu. Każde przedsięwzięcie komercyjne adresowane do internautów powinno wykorzystywać wszystkie dostępne formy kontaktu z użytkownikami, a zatem również i blogi firmowe.

Zalety blogów firmowych

Blogi firmowe znakomicie sprawdzają się jako kanał informacyjny skierowany do klientów i osób zainteresowanych działalnością firmy. Coraz częściej pełnią funkcję biura prasowego przedsiębiorstwa, udostępniającego materiały informacyjne i marketingowe oraz dbającego o poprawny wizerunek firmy. Projektujemy blogi firmowe jako samodzielne witryny internetowe, jako część strony firmowej lub tematycznego portalu. W każdym z tych rozwiązań uwzględniamy zarówno wartość marketingową, jak i łatwość obsługi oraz aktualizacji treści.

Indywidualne blogi dla każdej firmy

W zależności od wymagań naszych zleceniodawców stosujemy zróżnicowane technologie, najbardziej odpowiadające oczekiwaniom wobec końcowego efektu. Wprawdzie najważniejszym zadaniem bloga jest przekazywanie treści, ale nie traktujemy oprawy graficznej jako sprawy drugorzędnej – każde rozwiązanie, nawet oparte na typowych platformach programistycznych, dostosowujemy do indywidualnych potrzeb klienta, zwracając największą uwagę na sprawy związane z identyfikacją wizualną i promocją marki.

Odpowiednio dobrana treść ma duże znaczenie

Blog firmowy musi być przyjazny dla użytkowników. Sprzyja temu intuicyjna kategoryzacja treści oraz wydajna wyszukiwarka. Optymalne zaprojektowanie bloga od strony łatwości korzystania z zamieszczonym na nich treści jest zadaniem wymagającym sporego doświadczenia w internetowym marketingu. Każde słowo może mieć w kontekście wizerunku firmy wydźwięk dla jednych pozytywny, a dla innych internautów wręcz odwrotnie…

Aktualizacja i proste dodawanie treści

Pamiętamy też o tym, że w miarę upływu czasu blog staje się coraz pokaźniejszym archiwum treści, które mogą być bardzo użyteczne, pod warunkiem wszakże, że mechanizmy bloga umożliwią ich łatwe odszukanie. Dobry i interesujący blog firmowy powinien być jak najczęściej aktualizowany. Oznacza to konieczność przygotowania możliwie prostego w obsłudze systemu zarządzania jego zawartością, zwanego CMS, pozwalającego na szybką publikację, edycję, aktualizację czy usunięcie tekstów, zdjęć, obrazów oraz moderację wpisów pozostawianych przez użytkowników.