Portale i wortale internetowe

Zbuduj sobie portal.

Skuteczny marketing przez stronę internetową

Każda działalność komercyjna potrzebuje marketingu. Skuteczny marketing, budujący markę, promujący towar czy usługę nie może pomijać internetu. Działalność komercyjna prowadzona za pośrednictwem sieci, lub wyłącznie w niej, potrzebuje przede wszystkim marketingu internetowego. Budowanie marki i pozyskiwanie klientów wyłącznie w oparciu o firmową stronę jest zadaniem bardzo trudnym i czasochłonnym, jeżeli prowadzone jest bez wsparcia ze strony innych technik marketingowych. Należy do nich między innymi kreacja wizerunku i pozytywne kształtowanie public relations przy wykorzystaniu innych witryn internetowych.

shadow
Portal, czyli serwis informacyjny do porannej kawy

Bardzo popularną odmianą stron www są portale. Nazwa portal oznacza dokładnie przeznaczenie takiego serwisu: ma to być punkt wejścia do sieci, strona ustawiona jako startowa w przeglądarce, traktowana jak poranna gazeta przy śniadaniu. Portal jest więc serwisem informacyjnym, dostarczającym aktualnych treści oraz umożliwiającym korzystanie z odsyłaczy do innych ciekawych serwisów lub usług. Portale budowane są z myślą o zainteresowaniu jak najszerszej grupy odbiorców według zasady dla każdego coś miłego.

Czym są wortale?

Alternatywą dla portali są wortale. Niewielka różnica w nazwie rodzajowej oznacza jednak zupełnie inną ideę przyświecającą twórcom i użytkownikom wortali. Literka w pochodzi od wertykalny, bo taki układ ma struktura informacji zamieszczanych na wortalach. Są one adresowane do stosunkowo wąskiej grupy hobbystów czy specjalistów z danej branży i w miarę zagłębiania się w strukturę serwisu staja się coraz bardziej szczegółowe.

Dobrze przemyślany, funkcjonalny i interesujący serwis informacyjny znakomicie sprawdza się jako strona promująca firmę. Przede wszystkim zajmuje pewien wycinek przestrzeni informacyjnej, który mogłaby wykorzystać konkurencja oraz pozwala na promowanie firmy bez nachalnej nierzadko reklamy spotykanej na innych stronach informacyjnych.

W zależności od rodzaju działalności i branży, tworzymy takie rozwiązanie, które najbardziej pasuje do potrzeb docelowej grupy użytkowników. Jeżeli nasz zleceniodawca adresuje swoja ofertę do szerokiej grupy odbiorców, jego strona informacyjna będzie miała strukturę portalu, prezentującego informacje powiązane z zainteresowaniami większości klientów, a zarazem odnoszących się w jakiś sposób do oferty promowanej firmy.

Wortal, strona promocyjna dla firm specjalistycznych

Serwis w postaci wortalu okaże się bardziej odpowiedni jako strona promocyjna dla firm specjalistycznych, działających na wąskim rynku, których klienci są często wysokiej klasy specjalistami.

W obu jednak rozwiązaniach ważne jest, aby zamieszczane w serwisie informacje były przede wszystkim rzetelne, aktualne i obiektywne. To w jaki sposób użytkownicy odbierać będą taki serwis będzie miało bowiem przełożenie na ocenę oferty handlowej promowanej firmy.

Zapewniamy stworzenie serwisu informacyjnego optymalnie dopasowanego do marketingowych oczekiwań naszych klientów, przyjaznego dla internautów, zoptymalizowanego dla wyszukiwarek, estetycznego i funkcjonalnego.