Przegląd błędów w SEO, za które można otrzymać karę od Google

Przegląd błędów w SEO, za które można otrzymać karę od Google

Fotolia_56440262_XSW sieci można znaleźć mnóstwo błędnych informacji dotyczących kar które można otrzymać od Google. Przede wszystkim, wiele osób myli działanie algorytmu z karami. Od czasu aktualizacji Panda oraz Penguin Google postarało się o nagradzanie stron, które sprostują standardom jakości, dzięki czemu są przyjazne dla użytkowników. Nie oznacza to jednak, że brak gratyfikacji ze strony algorytmu dla Twojej strony jest karą. W poniższym artykule postaram się przedstawić skróconą listę przewinień, za które można otrzymać karę od Google.

Ukryte przekierowania i zakrywanie treści

Zakrywanie treści polega na tym, że algorytmy Google widzą inne strony niż normalni użytkownicy. Ukryte przekierowania działają w taki sposób, że przekierowują boty crawlujące do innych podstron niż normalnych użytkowników. Oba działania są uważane za nieetyczne.

Google może ukarać takie praktyki na dwa sposoby. Może dojść do tego, że jedynie część Twojej strony zostanie spenalizowana, w gorszym przypadku kara będzie dotyczyć całej strony.

Ukrywanie treści przed użytkownikami

Kolejnym błędem jest pokazywanie pełnej treści botom crawlującycm Google, a ukrywanie jej przed końcowymi użytkownikami, szczególnie w przypadku bezpośredniego wejścia z wyszukiwarki. Jeśli użytkownik widzi Twoją stronę po wpisaniu danego słowa kluczowego, powinien mieć do niej dostęp. Wymaganie rejestracji, zapisu do newslettera czy zapłaty może zakończyć się karą.

Shakowanie strony

Tutaj nie masz niestety zbyt dużego wpływu na otrzymanie kary poza działaniami prewencyjnymi. Hakerzy często dają radę znaleźć luki na stronie i przejąć nad nią kontrolę. Gdy Google to wykryje, może oznaczać Twoją stronę w wynikach wyszukiwania jako shakowaną, w takich przypadkach wiele osób nie będzie chciało kliknąć w dany link, przez co spadnie wielkość ruchu organicznego.

Spamerskie praktyki

Inaczej niż w przypadku innych kar, w tym wypadku decyzja Google wydaje się w stu procentach prawidłowa. Nikt nie lubi spamu. Kara ta jest zarezerwowana dla osób stosujących techniki spamerskie w celu wypromowania swojej strony. Korzystanie z automatycznego tworzenia contentu, algorytmów plagiatujących treści z innych stron czy innych spamerskich metod może doprowadzić do nałożenia wyjątkowo solidnej kary. Jeśli to nie pierwsze przewinienie tego typu, już lepiej założyć nową stronę, bo dla obecnej nie ma już nadziei.

Nienaturalnie wyglądające linki na Twojej stronie

Google uwielbia karanie stron za kupowanie linków. Według firmy każdy link mający na celu głównie manipulację wynikami wyszukiwania, powinien zostać ukarany. Jeśli linki zamieszczone na Twojej stronie nie są związane z jej branżą czy tematyką, pojawiają się w nadmiernej ilości lub wyglądają podejrzanie, może to doprowadzić do pojawienia się kary.

Słaby content z mierną lub zerową wartością dodaną

Content niskiej jakości również może doprowadzić do otrzymania kary. Należy unikać treści generowanej automatycznie, podstron z nadmiarem linków afiliacyjnych i bez żadnej wartości, plagiatów, niskiej jakości krótkich postów. Żeby uniknąć tej kary, należy zainwestować czas i środki w tworzenie unikalnego contentu wysokiej jakości, jeden porządny wpis zrobi więcej dobrego niż sto słabych.

Spam generowany przez użytkowników

Wiadomo, ze chcesz żeby Twoja storna była jak najlepiej widoczna w sieci. Nie zrobisz tego jednak poprzez spamowanie for, sieci społecznościowych czy sekcji komentarzy na innych stronach. Takie linki zazwyczaj są oznaczone jako „nofollow”, więc nie tylko nie stanowią dla Twojej strony wartości dodanej, ale również mogą skutkować w otrzymaniu kary od Google.

/ blog / Tagi: , ,

Udostępnij wpis

O autorze

Komentarze

Komentarze wyłączone