Rola tradycyjnego public relations w SEO

Rola tradycyjnego public relations w SEO

Fotolia_51237043_XSJeśli zajmujesz się profesjonalnie nowoczesnym SEO, to dużą część Twoich starań będzie pokrywać się z tym czym zajmuje się tradycyjne public relations. Jest tak ponieważ Google kilka lat temu zdecydowało się zminimalizować efekty łatwych do odgadnięcia sygnałów rankingowych i przebudowało algorytmy w celu lepszego odzwierciedlenia user experience. Innymi słowami, strony które bardziej zadowalają klientów, wyżej znajdują się w rankingach wyszukiwania.

Zdobywanie linków wciąż jest krytycznym punktem każdej strategii SEO, lecz proste taktyki linkbuildingu odeszły już w zapomnienie, szczególnie po aktualizacji Google Penguin. Masowe posty gościnne, zamieszczanie linków w pluginach czy ich kupowanie nie przynosi już rezultatów.

Jedynym typem linków wciąż uważanym za wartościowy i efektywny w długim okresie jest link zamieszczany w cudzym contencie na stronach z duży ruchem i wysoką jakością. W jaki sposób zasłużyć sobie na takie linki? Cóż, nie jest to proste.

Po pierwsze należy stworzyć świetny content. Wiem, że brzmi to banalnie, ale tak właśnie jest – jeśli nie stworzysz treści wysokiej jakości, nikt nie będzie chciał do Ciebie linkować.

W drugiej części właśnie tradycyjny PR wchodzi w grę, ponieważ nawet jeśli tworzysz najlepszy content na świecie, będzie on bezwartościowy jeśli nikt nie będzie o nim wiedział. Mimo przeczących tej tezie zapewnień Google, content nie zdobędzie magicznie linków, jeśli sam nie postarasz się o ich zamieszczenie na innych stronach.

Efektywne budowanie bazy linków

Budowanie bazy linków wymaga sięgnięcia do ludzi. Aby osiągnąć sukces, musisz zrozumieć co ich motywuje. Musisz nauczyć się przedstawić siebie, zaprezentować swój content oraz przekonać, że link będzie dla nich wartościowy, i to wszystko należy zamieścić w kilkuset słowach.

Nie jest to łatwe zadanie, mało kto potrafi je wykonać poprawnie. Gdy już uda Ci się zdobyć tę umiejętność, da to olbrzymiego kopa Twoim staraniom. W końcu zadziała efekt kuli śnieżnej. Pojawianie się w wielu miejscach sprawi, że dotrzesz do większej liczby osób, co z kolei zwiększa szanse na bycie linkowanym w przyszłości.

Z czasem nie będziesz musiał starać się o linkowanie, będzie działo się to samoistnie. Ma tu zastosowanie mechanizm dowodu społecznego. Skoro dużo stron do Ciebie linkuje, to oznacza, że musisz mieć rację, stajesz się autorytetem w swojej dziedzinie, wzbudzasz zaufanie wśród odbiorców.

Ewolucja algorytmów szukających sprawia, że budowanie bazy linków oraz PR stały się niezwykle podobne. W przeszłości nie miało znaczenia, skąd zdobywa się linki, obecnie nie liczy się ilość, ale jakość.

Public relations stało się niezwykle ważne, ponieważ należy umieć nawiązać współpracę ze stronami o dużym ruchu oraz wysokiej jakości. W takich przypadkach znacznie trudniej jest nakłonić do zamieszczenia wewnątrz ich contentu linka prowadzącego do Twojej strony. Należy umieć budować relacje, a na tym właśnie opiera się cały PR.

Content kluczem do sukcesu

Tworzenie wysokiej jakości angażującego contentu jest kluczem do sukcesu. Bez tego nawet mając najlepsze umiejętności negocjacyjne oraz potrafiąc zbudować relacje z każdą osobą, nie dasz rady stworzyć odpowiedniej bazy linków, a Twoja strona będzie krążyć gdzieś w dole wyników wyszukiwania.

Musisz tworzyć content najwyższej jakości, często się o nim mówi, że ma być lepszy od najlepszego. Pisanie artykułów wyczerpujących temat całkowicie nie jest łatwym zadaniem, ale da się to osiągnąć, wystarczy włożyć dużo pracy. Mając kilka takich artykułów na swojej stronie, szybko znajdziesz wiele stron internetowych, których webmasterzy mogą być zainteresowani zalinkowaniem do Twoich tekstów.

Udostępnij wpis

O autorze

Komentarze

Komentarze wyłączone