Co warto wiedzieć w budowaniu bazy linków?

Co warto wiedzieć w budowaniu bazy linków?

Fotolia_51237043_XS[3]Budowanie bazy linków to żmudna i ciężka praca. Do tego ciężko powiedzieć, kiedy tak właściwie się skończy. Nie da się ze stuprocentową pewnością odpowiedzieć na pytania, ile potrzeba linków żeby znaleźć się na pierwszym miejscu w wynikach wyszukiwania dla kluczowych dla danej strony fraz. Praca ta jest szczególnie trudna w perspektywie zbliżających się wakacji. Kontakt z webmasterami nie zawsze jest możliwy, dużo osób jest na urlopach, przez co cała praca się przeciąga.

Jakość ważniejsza od ilości

O budowaniu bazy linków wiele można pisać, ale jedna zasada jest najważniejsza. To nie są lata 90., obecnie jakość linków liczy się dużo bardziej niż ich ilość. Często zdarza się, że strona mająca tysiące backlinków będzie niżej pozycjonowana niż ta mająca ich kilkadziesiąt. Niestety, nie zawsze to prawda.

Są sytuacje, gdy strona, która nie oferuje żadnej wartości dodanej dla użytkownika ma znacznie lepsze wyniki niż taka, która oferuje wysokiej jakości content. Na szczęście Google coraz lepiej radzi sobie ze spamerami i innymi złymi praktykami w pozycjonowaniu stron.

Trochę statystyk

Search Engine Land przeprowadziło w sowim zespole małe badanie dotyczące liczby godzin poświęcanych przeciętnie w ciągu roku w celu zdobycia wartościowego linka. Przed wprowadzeniem aktualizacji Penguin było to około 4 godziny na link, obecnie, zęby pozyskać dobrej jakości odnośnik, trzeba poświęci przeciętnie aż 8 godzin! A mówimy tu o profesjonalistach znających się jak mało kto na pozycjonowaniu.

Autor piszący o tej kwestii wspomniał również, że nie ma co patrzeć na średnią. Czasem w ciągu godziny można pozyskać 2 wartościowe linki, innym razem nie udaje się tego zrobić w ciągu tygodnia pracy.

Budowa linków z perspektywy klientów

Jeśli korzystasz z usług agencji SEO, musisz zrozumieć, że te osoby nie są cudotwórcami. Jeśli zamieszczony na Twojej stronie content jest słaby, a oferowane produkty czy usługi nie umywają się do konkurencji, ciężko będzie zbudować odpowiednią bazę linków. Mało kto chce być kojarzony ze stronami słabej jakości.

Z drugiej strony, nawet jeśli Twoja strona jest najlepsza w swojej dziedzinie i powinna brylować na szczycie wyników wyszukiwania, nie zawsze da się szybko zbudować bazę linków. Jest to bardzo żmudna i często frustrująca praca, gdzie trzeba na co dzień zmagać się z dziesiątkami odmownych odpowiedzi. Jeśli zatrudniona przez Ciebie agencja SEO nie potrafi przez dłuższy czas pozyskać żadnego linka, to nie znaczy, że jest po prostu leniwa. Czasem tak już po prostu jest.

Linki ze strony webmastera

Jeśli jesteś webmasterem, to w pełni rozumiem, że mogą Cię męczyć ciągłe prośby o zamieszczenie linka na swojej stronie. Należy jednak zawsze się przyglądać takim propozycjom (a przynajmniej części z nich). Często zdarza się, że dobrej jakości link może również być wartością dodaną dla Twojej strony.

Gdy już się zgodzisz na umieszczenie linka, nie dziw się, ze czasem możemy mieć jakieś uwagi. Być może zamieściłeś go pod złym tekstem kotwiczącym, lub jest on niewidoczny i nie ma szans, żeby czytelnicy w niego kliknęli. Nie czepiamy się, po prostu znamy się na SEO i wiemy, jak powinien wyglądać porządny link.

Budowanie linków dla SEowców

Co tu dużo pisać, zdobywanie linków jest bardzo wyczerpujące i może doprowadzić do dużej frustracji, szczególnie jeśli nie lubimy ciągłych odmów. Z rozmów ze znajomymi z branży mogę powiedzieć, że dla wielu osób to właśnie linkbuilding jest najbardziej irytującą rzeczą w pozycjonowaniu. Cóż mogę dodać, trzeba zacisnąć zęby i pisać do kolejnych webmasterów, w końcu na pewno się uda zdobyć wartościowe linki i wypozycjonować stronę.

/ blog / Tagi: , ,

Udostępnij wpis

O autorze

Komentarze

Komentarze wyłączone